TWOJA PRZEGLĄDARKA JEST NIEAKTUALNA.

Wykryliśmy, że używasz nieaktualnej przeglądarki, przez co nasz serwis może dla Ciebie działać niepoprawnie. Zalecamy aktualizację lub przejście na inną przeglądarkę.

 

Centrum Doskonałości Dydaktycznej

CDD i TuTech w międzynarodowym projekcie SMART_PL Erasmus+

Data: 28.06.2023

Wpis może zawierać nieaktualne dane.

cdd_smart_1.jpg

Na zaproszenie koordynatora międzynarodowego projektu realizowanego w ramach programu Erasmus+, KA2, Capacity Building in Higher Education pn. SMART_PL Mariusza Mazurkiewicza z Wydziału Zarządzania PWr członkowie CDD oraz TuTech mieli przyjemność przeprowadzić prelekcje i warsztaty dla gości reprezentujących 12 uczelni, instytucji i fundacji z Ukrainy.

SMART_PL to trzyletni projekt skupiony na wprowadzeniu modelu nauczania spersonalizowanego, opartego na wirtualnym środowisku nauki dedykowany Inteligentnemu Tutoringowi pn. "Learning with No Limits". Inteligentny Tutoring to zestaw narzędzi. m.in.: inteligentna platforma internetowa SMART do spersonalizowanej nauki wirtualnej i formacyjnej oceny ucznia, a także centrum współpracy z wyposażeniem do organizacji hybrydowej nauki, które zwiększają efektywność procesu edukacyjnego. "Learning with No Limit" oznacza, że wszyscy uczniowie są mile widziani - niezależnie od wieku, osobowości, statusu społeczno-ekonomicznego lub potrzeb edukacyjnych, bez względu na możliwość obecności w audytorium czy nie. Podstawową zasadą projektu jest spersonalizowane podejście mające na celu kształcenie wysoko wykwalifikowanego konkurencyjnego specjalisty, który może prowadzić działalność innowacyjną i posiada umiejętności ciągłego rozwoju zawodowego.

Nasi reprezentanci mieli okazję podzielić swoimi doświadczeniami w obszarze edukacji spersonalizowanej oraz podsumować dotychczasowe działania na PWr w tym zakresie:

cdd_smart_2.jpg

  • dr inż. arch. Elżbieta Komarzyńska-Świeściak z Wydziału Architektury zaprezentowała metody i narzędzia wspierające kreatywne i analityczne myślenie wśród studentów (prezentacja pt. Empowering Minds: Tools and Methods for Cultivating Creative and Analytical Thinking in Students) oraz podsumowała dotychczasowe działania w obszarze tutoringu na PWr (prezentacja pt. Empowering talented students: Tutoring Program at Wroclaw University of Science & Technology).

cdd_smart_5.jpg

  • dr inż. Piotr Derugo z Wydziału Elektrycznego opowiedział o w trakcie CDD Case Study opowiedział o procesie formowania się naszego Centrum Doskonałosci Dydaktycznej i o tym jak każda inna uczelnia może czerpać z naszych doświadczeń.

cdd_smart_4.jpg

  • dr inż. Elżbieta Zienkiewicz, prof. Uczelni mówiła, jak elementy mechaniki gier wpływają na motywację i systematyczność pracy studentów (“How game mechanics help to work in a group of 30”).

cdd_smart_3.jpg

  • dr hab. inż. Katarzyna Jach podzieliła się z gośćmi wiedzą na temat dostępności Politechniki Wrocławskiej i działaniach wspierających osoby ze szczególnymi potrzebami (prezentacja pt. Wrocław University of Science and Technology accessible for people with individual needs). Uczestniczki szkolenia miały też okazję zaproponować rozwiązania  wspierające proces edukacyjny dla osób, które potrzebują dostosowań (np. osoba z daltonizmem na laboratorium chemicznym, osoba w spektrum autyzmu przystępująca do egzaminu dyplomowego), a z naszej strony usłyszały, jakie rozwiązania zaproponowane zostały konkretnym studentom na naszej uczelni. 

cdd_smart_7.jpg

  • studenci z organizacji TuTech (Oliwia Frankiewicz z W5 oraz Christopher Jones z W12) opowiedzieli czym charakteryzuje się tutoring, przedstawili wady i zalety edukacji spersonalizowanej oraz podzielili się swoimi odczuciami i doświadczeniami (prezentacja pt. Education - does personalised mean better? Personalised education through a student's eye). Dodatkowo uczestniczki szkolenia mogły również zapoznać się z wynikami ankiety dot. indywidualnych potrzeb edukacyjnych studentów uczelni wyższych przeprowadzonej przez  TuTech w tym roku. 

Niedawno otrzymaliśmy podziękowania “za znakomite i produktywne spotkanie” płynące wprost z biura EACEA w Brukseli. Cieszy nas to tym bardziej, że to prawdopodobnie dopiero początek znacznie szerszej współpracy w ramach tego interesującego projektu.

Zespół CDD

Politechnika Wrocławska © 2024