TWOJA PRZEGLĄDARKA JEST NIEAKTUALNA.
Wykryliśmy, że używasz nieaktualnej przeglądarki, przez co nasz serwis może dla Ciebie działać niepoprawnie. Zalecamy aktualizację lub przejście na inną przeglądarkę.
Data: 25.07.2023
W dniach od 28.06 do 18.07.2023r. na Politechnice Wrocławskiej realizowana była akcja szkoleniowa pod tytułem „AKCJA INSPIRACJA”. Szkolenia odbywały się jako część projektu „Doskonałość dydaktyczna uczelni”, w ramach zadania Zaplanowanie i przeprowadzenie autorskiego szkolenia dla nauczycieli PWr z obszaru kompetencji dydaktycznych, na które Centrum Doskonałości Dydaktycznej uzyskało dofinansowanie z Ministerstwa Edukacji i Nauki.
W wyniku przeprowadzonej akcji przygotowano do przeprowadzenia szkoleń 29 osób z 11 jednostek Politechniki Wrocławskiej ze wszystkich stanowisk badawczo-dydaktycznych oraz dydaktycznych na Politechnice Wrocławskiej (asystent, lektor, adiunkt, profesor uczelni, profesor zwyczajny), którzy opracowali 21 autorskich szkoleń:
Jak budować zaangażowanie studentów od pierwszej minuty zajęć? Apteczka pierwszej pomocy
Przeciwdziałanie efektowi próżniactwa społecznego, czyli jak uzyskać 100% z pracy grupowej
Wsparcie dla młodszych, zachęta dla doświadczonych: metody dydaktyczne
Organizacja pracy w zespołach wielopokoleniowych
Samoregulacja nauczyciela w procesie dydaktycznym
Nowoczesne narzędzia dydaktyczne - Autodesk Inventor
Tacy sami, a ściana między nami - czyli o różnorodności członków grup zajęciowych
Nikt nie śpi na moich zajęciach - jak poprzez uatrakcyjnienie zajęć zmotywować studentów do pracy
Jak zmienić grupę studentów w efektywnie pracujący zespół projektowy
Odczarować dydaktykę
Międzykulturowy kontekst procesu dydaktycznego
Narzędzia językowe i dydaktyczne dla nauczycieli wykładających po angielsku
Rozwijanie autonomii studentów na przykładzie odwróconej klasy
Planowanie zajęć dydaktycznych
Tajemnice pamięci - zasady efektywnej nauki
Studenci lubią problemy. Problem Based Learning w praktyce
Ta dzisiejsza młodzież… czyli jak się dogadać z pokoleniem Z
Innowacyjne formy kształcenia inżynierów
Jak polubić poniedziałki? - czyli dobrostan nauczyciela akademickiego
Jak przyciągnąć i utrzymać uwagę studentów z pokolenia Z?
Jak przygotować wniosek o projekt żeby nie dostać dofinansowania?
W szkoleniach wzięło udział 354 pracowników dydaktycznych i badawczo-dydaktycznych Politechniki Wrocławskiej ze wszystkich jednostek naszej uczelni. Zdecydowana większość z nich oceniła akcję szkoleniową bardzo pozytywnie, wykazując znaczny przyrost wiedzy w obszarach związanych z tematyką szkoleń, podkreślając bardzo dobrą atmosferę panującą na szkoleniach, możliwość wymiany doświadczeń z innymi dydaktykami oraz spojrzenia na prowadzone przez siebie procesy dydaktyczne z innej perspektywy. Większość uczestników projektu chciałaby, aby takie zadania realizowane były także w przyszłości i chętnie poleciłaby tego rodzaju szkolenia swoim koleżankom i kolegom z pracy. Mamy nadzieję, że zwiększenie kompetencji uczestników szkoleń przełoży się na jeszcze wyższą jakość zajęć dydaktycznych realizowanych na naszej Uczelni.