TWOJA PRZEGLĄDARKA JEST NIEAKTUALNA.

Wykryliśmy, że używasz nieaktualnej przeglądarki, przez co nasz serwis może dla Ciebie działać niepoprawnie. Zalecamy aktualizację lub przejście na inną przeglądarkę.

 

Centrum Doskonałości Dydaktycznej

ZA NAMI 21 AUTORSKICH SZKOLEŃ ZORGANIZOWANYCH W RAMACH AKCJI-INSPIRACJI

Data: 25.07.2023

Wpis może zawierać nieaktualne dane.

akcja_inspiracja_1.jpg

W dniach od 28.06 do 18.07.2023r. na Politechnice Wrocławskiej realizowana była akcja szkoleniowa pod tytułem „AKCJA INSPIRACJA”. Szkolenia odbywały się jako część projektu „Doskonałość dydaktyczna uczelni”, w ramach zadania Zaplanowanie i przeprowadzenie autorskiego szkolenia dla nauczycieli PWr z obszaru kompetencji dydaktycznych, na które Centrum Doskonałości Dydaktycznej uzyskało dofinansowanie z Ministerstwa Edukacji i Nauki.

W wyniku przeprowadzonej akcji przygotowano do przeprowadzenia szkoleń 29 osób z 11 jednostek Politechniki Wrocławskiej ze wszystkich stanowisk badawczo-dydaktycznych oraz dydaktycznych na Politechnice Wrocławskiej (asystent, lektor, adiunkt, profesor uczelni, profesor zwyczajny), którzy opracowali 21 autorskich szkoleń:

Jak budować zaangażowanie studentów od pierwszej minuty zajęć? Apteczka pierwszej pomocy

Przeciwdziałanie efektowi próżniactwa społecznego, czyli jak uzyskać 100% z pracy grupowej

Wsparcie dla młodszych, zachęta dla doświadczonych: metody dydaktyczne

Organizacja pracy w zespołach wielopokoleniowych

Samoregulacja nauczyciela w procesie dydaktycznym

Nowoczesne narzędzia dydaktyczne - Autodesk Inventor

Tacy sami, a ściana między nami - czyli o różnorodności członków grup zajęciowych

Nikt nie śpi na moich zajęciach - jak poprzez uatrakcyjnienie zajęć zmotywować studentów do pracy

Jak zmienić grupę studentów w efektywnie pracujący zespół projektowy

Odczarować dydaktykę

Międzykulturowy kontekst procesu dydaktycznego

Narzędzia językowe i dydaktyczne dla nauczycieli wykładających po angielsku

Rozwijanie autonomii studentów na przykładzie odwróconej klasy

Planowanie zajęć dydaktycznych

Tajemnice pamięci - zasady efektywnej nauki

Studenci lubią problemy. Problem Based Learning w praktyce

Ta dzisiejsza młodzież… czyli jak się dogadać z pokoleniem Z

Innowacyjne formy kształcenia inżynierów

Jak polubić poniedziałki? - czyli dobrostan nauczyciela akademickiego

Jak przyciągnąć i utrzymać uwagę studentów z pokolenia Z?

Jak przygotować wniosek o projekt żeby nie dostać dofinansowania?

W szkoleniach wzięło udział 354 pracowników dydaktycznych i badawczo-dydaktycznych Politechniki Wrocławskiej ze wszystkich jednostek naszej uczelni. Zdecydowana większość z nich oceniła akcję szkoleniową bardzo pozytywnie, wykazując znaczny przyrost wiedzy w obszarach związanych z tematyką szkoleń, podkreślając bardzo dobrą atmosferę panującą na szkoleniach, możliwość wymiany doświadczeń z innymi dydaktykami oraz spojrzenia na prowadzone przez siebie procesy dydaktyczne z innej perspektywy. Większość uczestników projektu chciałaby, aby takie zadania realizowane były także w przyszłości i chętnie poleciłaby tego rodzaju szkolenia swoim koleżankom i kolegom z pracy. Mamy nadzieję, że zwiększenie kompetencji uczestników szkoleń przełoży się na jeszcze wyższą jakość zajęć dydaktycznych realizowanych na naszej Uczelni.

akcja_inspiracja_2_3.jpg

akcja_inspiracja_4.jpg

akcja_inspiracja_5.jpg

akcja_inspiracja_6.jpg

akcja_inspiracja_7.jpg

Politechnika Wrocławska © 2024